I want you - Kapitel 10

Senaste:
"This is so complicated" sa jag och suckade.
"Come on, try to have a good time with me and the boys now" sa han och tog tag i min hand. Vi ställde oss upp och gick tillbaka till killarna som satt kvar i stolarna vid strandkanten. Louis busvisslade när vi kom tillbaka.

_____________________________________________________________________________________

Is everything okay?” sa Liam som säkert såg att jag hade gråtit.
Everything is fine” sa jag och log mot honom.
Do you guys wanna play some volleyball?” frågade Zayn och tog upp en boll från sin väska.
Yeah” sa jag och tittade på Niall. Han sa ingenting.
”Which teams?” frågade Zayn.
I’m with Nathalie and Niall” sa Harry och log mot oss.
Then I’m with Zayn och Louis” sa Liam och klappade ihop sina händer.
Vi gick mot volleyboll nätet som låg en bit ifrån där vi hade suttit. När vi kom fram ställde vi oss på varsin sida.
Are you ready?” skrek Louis och innan vi ens hade hunnit svara hade han skjutit iväg bollen mot vår sida. Jag hade inte spelat volleyboll på flera år och därför var jag väldigt dåligt. Alla skrattade och hade kul, jag älskade att se hur nära killarna stod varandra. Tiden rann iväg och när vi hade spelat ett tag började jag flåsa av utmattning.
Im so tired” klämde jag ur mig.
Me too” sa Louis och Niall i kör.
What time is it? Maybe I should go back to the hotel” sa jag.
"Don't go" utbrast Harry. Jag tittade på honom med en förvånad blick.
Niall tittade på klockan som han hade runt handleden.
It’s 9 pm” svarade han.
I think i need to go back, my mum probably wonder where I am” sa jag och tittade på Niall.
Oh, okay. Can I walk you a little bit?” frågade han.
Yeah, if you want to” svarade jag och kramade sedan dom andra killarna hejdå. Jag kände att Harry höll kvar mig i sin famn några extra sekunder. Niall harklade sig.
See you around” sa Louis.
Jag och Niall började sakta gå mot hotellet. Vi gick nära varandra och jag kände hur våra händer nuddades ibland.
I’ve had a great evening, you seem to like the boys now” sa han när vi hade gått en bit.
"Yes, Louis is so funny and Liam and Zayn seems to be so nice. I really like them" sa jag och log.
"..and Harry?" sa Niall och såg ut som ett frågetecken.
"Oh, I forgot him. Yes, he's a cool guy" svarade jag.
När vi kommit en bit efter vägen bestämde sig Niall för att vända tillbaka till stranden.
I’m gonna go back to the boys now, call me later so I know that you got there safely, okay?" sa han.
Okay, I'll call you”  svarade jag.
But before you go, I just want you to know that I really like you, Nathalie” sa han och tittade mig rakt i ögonen.
Jag tittade på honom i några sekunder.
I like you too, Niall” sa jag och log mot honom.
Han tog tag i mitt huvud med båda händerna och kysste mig mjukt i mungipan. Efter ett tag släppte han taget om mig. Jag bet mig försiktigt i läppen och tittade på honom.
Han tog tag i min hand och släppte den sedan försiktigt när han började gå åt det andra hållet.
Resten av vägen till hotellet gick jag bara och tänkte. Hur skulle jag ens klara av att åka härifrån? Jag tyckte faktiskt om Niall väldigt mycket, även fast jag inte kände honom så bra än. Jag kommer ju bryta ihop när jag måste åka.
När jag kom fram knackade jag på dörren till vårt rum. Mamma öppnade.
"Hej" sa jag snabbt och gick med raska steg in till mitt sovrum.
Jag satte mig på sängen och bestämde mig för att ringa Niall och säga att jag hade kommit fram, så han inte behövde oroa sig. Jag tog upp mobilen och letade igenom mina kontakter tills jag hittade honom. Jag förde telefonen mot örat och väntade. Inget svar. Jag la på och ringde sedan upp ännu en gång. Varför svarade han inte?
_____________________________________________________________________________________
Vad tycker ni? Minst 10 kommentarer :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0