I want you - Kapitel 11

Senaste:
Jag satte mig på sängen och bestämde mig för att ringa Niall och säga att jag hade kommit fram, så han inte behövde oroa sig. Jag tog upp mobilen och letade igenom mina kontakter tills jag hittade honom. Jag förde telefonen mot örat och väntade. Inget svar. Jag la på och ringde sedan upp ännu en gång. Varför svarade han inte?
_____________________________________________________________________________________

Jag slängde mig på sängen och provade ringa igen. Jag blev oroligare och oroligare för varje gång han inte svarade. Jag bestämde mig för att ringa en sista gång innan jag gav upp. Jag väntade länge innan jag hörde att han svarade.
Hi Nathalie, are you at the hotel yet?” svarade han.

Yes, I am. Why didn’t you answer? I have called you a houndred times. I was getting worried” sa jag oroligt.
Oh, me and the boys went swimming. I’m so sorry” sa han.
It’s okay” svarade jag.
So, have you talked to your parents about staying longer?” frågade han.
No, not yet. I have been thinking and I really wanna stay, but not for so many weeks” svarade jag.
I'm glad for every day I can spend with you. Go talk to them now and text me when you have done it” sa han.
"Okay” sa jag och la sedan på. Jag kastade min mobil på sängen och gick ut från mitt sovrum för att prata med mamma och pappa.
Mamma, pappa? Jag måste prata med er om en sak” sa jag och satte mig mellan dom i soffan.
Har det hänt något?” frågade pappa och såg orolig ut.
Nej, det är lugnt. Det är bara såhär att..” började jag.
Jag blev tyst i några sekunder innan jag fortsatte.

Jag har träffat kompisar här som jag verkligen gillar, jag tar upp det här nu så jag slipper gå och fundera på det mer. Men kan jag få stanna några veckor längre än er?” sa jag.
Det blev tyst och jag såg att dom tittade på varandra.
Vad är det för kompisar?” frågade pappa.
Ta det lugnt, dom är snälla” sa jag med en lugnande röst.
Jag tänker absolut inte lämna dig ensam kvar med någon jag inte har träffat, bjud hit dom imorgon så får vi träffa dom en liten stund” sa mamma.
Det är fem stycken..” sa jag och tittade på henne.
Ojdå. Bjud hit en av dom så får vi se sen” sa hon och log.
Jag hoppade upp från soffan och gick med snabba steg in till mitt sovrum. Jag trodde aldrig att dom skulle gå med på det här. Jag tog upp telefonen och skrev ett sms till Niall.
They said yes! But only if they could meet one of you, can you please come over tomorrow?” skrev jag och tryckte sedan snabbt på skicka. Han svarade snabbt.
"I’m so happy right now. Of course I can come over, I'll text you tomorrow morning. Goodnight babe xx

Goodnight xx” svarade jag och bäddade sedan ner mig i min säng. Morgonen därpå vaknade jag ganska tidigt. Solen bländade mina ögon när jag öppnade dom. Jag drog på mig min morgonrock och tittade i köket efter något att äta. Det fanns inte så mycket förutom bröd, juice, smör och munkar.

Ska du inte med oss och äta hotellfrukost idag heller?” frågade mamma som låg i sängen.
Nej, jag klarar mig” sa jag och log mot henne. Jag bredde mig en macka och tog med mig den in till mitt sovrum. Precis när jag klev in i rummet vibrerade min mobil. Det var Niall som skickade ett sms.
"I know it's early but can I come over now? I have an interview with the boys later so I can't then" skrev han.
Jag hade inte klätt på mig, bortstat tänderna eller sminkat mig ännu. Jag fick panik och svarade snabbt tillbaka.
"Yeah, it's okay. Room 93" skrev jag och sprang sedan till toan. Jag borstade snabbt tänderna och sminkade mig, sen sprang jag tillbaka till mitt rum och klädde på mig. Plötsligt knackade det på dörren och jag gick dit för att öppna. Där stod Niall i dörröppningen och log.
_____________________________________________________________________________________
Whoop whoop! Vad tycker ni om kapitlet? Minst 10 kommentarer, men försök med 15 så blir vi glada :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0