I want you - Kapitel 13

Senaste:
"What do you mean?" frågade han.

"They love you guys so much, and you don't even know they exist" sa jag.
"Don't say that, it's making me feel like I'm a bad person" sa han med en sorgsen röst.
"I'm sorry, but it's true"
_____________________________________________________________________________________

Yes, I know. But I can’t follow them all. They’re too many” sa han.
You don’t even follow me” sa jag och skrattade.
Oh, I haven't thought about that. I’m gonna do it right now” sa han och gick in på min twitter. Han tryckte på ”Follow” och log sedan stort mot mig. Jag log tillbaka.
You’re too cute” sa jag.
Not as cute as you” sa han och strök mig på kinden.
"What do you wanna do? ” frågade jag honom.
I don’t know, is there something funny to do here at the hotel?” frågade han.
I don’t know. Let’s go and check that out” svarade jag.
Vi ställde oss upp från sängen och gick ut från mitt sovrum.
Vart ska ni?” frågade mamma när vi stod och tog på oss våra skor.
Ut” sa jag och tog tag i Nialls hand.
Vi gick genom korridoren och ner för trappan till lobbyn. Det stod en man bakom receptionsdisken.
Do you have any fun things to do at this hotel?” frågade Niall.
Yes, we have a pool and a spa downstairs” sa mannen och pekade på trappan som gick neråt.
Anything else?” frågade jag.
If you go up and then take right there’s a game room, it’s mostly for children but go and check it out. Maybe you will like it” sa han vänligt.
Jag och Niall tittade snabbt på varandra och gick sedan upp för trappan. När vi kom upp gick vi direkt till höger. Vi kom in i ett stort rum där det satt några barn och spelade tv-spel i ett hörn. Dom tittade på oss när vi klev in i rummet. Jag fnissade lite.
Oh, look. Guitars” sa Niall. Jag såg att det hängde 3 gitarrer på väggen. Han gick dit och tog ner en gitarr och drog sedan sina fingrarna en gång över strängarna.
Come here” sa han och tog min hand.
Vi gick in i ett litet rum på sidan om. Det stod en soffa mot väggen och en stor tv mitt emot. Niall satte sig i soffan med gitarren i knät. Jag satte mig bredvid honom och tittade runt lite. Plötsligt började han sjunga och spela.
"I've tried playing it cool. Girl, when I'm looking at you. I can never be brave, cause you make my heart race" sjöng han och jag kunde inte låta bli att le. Jag satte min hand försiktigt på hans ben och lyssnade noga hela låten.
Oh my god, Niall. Your so talented” sa jag och kramade om honom. Han kysste mig som svar.
"I've never heard you sing a whole song by yourself, you're so good" sa jag.
"Thank you, I don't use too play whole songs by myself, and in the band I don't have so much solos" sa han.
"You shold have, you're amazing" sa jag och log mot honom.
Plötsligt ringde hans mobil. Han tog upp den från fickan och tittade på skärmen.

It’s Louis” sa han och svarade sedan. Jag kunde höra vad dom sa.
Where are you? The interview starts in 5 minutes” sa Louis och lät stressad.
Oh shit, I’ll be there in a minute” sa Niall och la på. Han ställde sig upp och gick med snabba steg och hängde tillbaka gitarren på väggen. Jag följde efter honom ner för trappan till lobbyn. Han stannade vid dörren och vände sig om mot mig.
I’m sorry but I forgot the time and now I'm gonna be late to an interview, bye” sa han och kysste mig snabbt hejdå.
"Bye" sa jag och tittade sedan på honom genom glasdörrarna när han försvann bakom hörnet.
_____________________________________________________________________________________
Vad tycker ni om kapitelet? Bra/dåligt? Minst 10 kommentarer. Sen undrar vi också om ni tycker vi borde göra ett inlägg där vi berättar om oss själva? Kommentera! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0