I want you - Kapitel 14

Senaste:
I’m sorry but I forgot the time and now I'm gonna be late to an interview, bye” sa han och kysste mig snabbt hejdå.
"Bye" sa jag och tittade sedan på honom genom glasdörrarna när han försvann bakom hörnet.

_____________________________________________________________________________________

Jag gick tillbaka till hotellrummet igen. Jag klev in genom dörren och gick mot mitt sovrum.
Vart är killen?” frågade mamma.
Han har ett namn, Niall. Han hade en intervju så han var tvungen att gå” sa jag stängde dörren till rummet. Jag tog fram min mobil och ringde till Sanna. Jag kände att jag behövde prata med henne.
"Hallå?" svarade hon,
"Hej, det är jag" sa jag med en låg röst.
"Nathalie, hej. Är allt bra?" frågade hon.
"Allt är bra. Jag ville bara säga förlåt för igår. Jag var så förvirrad och jag visste inte vem jag skulle ringa" sa jag.
"Du behöver inte säga förlåt för det, du vet att du alltid kan ringa mig om något är fel" sa hon. Jag log.
"Hur är det mellan dig och Niall? Jag kan knappt fatta att min bästa vän har något på gång med Niall från One Direction. Du förstår inte hur avundsjuk jag är" sa hon.
"Du har mycket att vara avundsjuk över, han är verkligen jätte snäll. Allt är bra mellan oss, jag har pratat med mamma och pappa och dom låter mig stanna längre" sa jag.
"Va? Nej" sa hon förvånat.
"Vadå?" frågade jag.
"Du kan inte stanna. Du kommer missa jätte mycket i skolan, och vi saknar dig" sa hon.
"Tiden kommer gå fort, tro mig" sa jag.
"Okej då. Vad ska du göra ikväll?" frågade hon.
"Jag vet inte riktigt. Hörde att dom hade en pool här på hotellet, ska ringa Niall senare och fråga om han vill komma hit. Vi har inte hunnit ha så mycket tid tillsammans ännu" sa jag.
"Åh, vad mysigt. Hälsa honom från mig! Men du, jag måste gå nu, puss" sa hon
"Puss" svarade jag och la sedan på. Jag gick ut från sovrummet och satt mig i soffan.
"Ska ni gå och äta middag snart eller? Jag är hungrig" frågade jag mamma och pappa.
"Vi tänkte precis gå. Kom då" sa mamma och gick mot dörren. Pappa och jag följde efter. Vi gick ner till hotellrestaurangen och jag lutade mig över buffébordet för att tittade vad som fanns. Jag plockade lite av varje på min tallrik och gick sedan och satte mig vid ett bord. Mamma och pappa kom precis efter. Vi åt länge och jag njöt av varje tugga. Jag lutade mig bakåt på stolen.
"Åh, gud vad mätt jag blev" skrek jag nästan ut och satte sedan min hand över munnen.
"Var tyst" sa mamma bestämt. Jag skrattade.
Jag tog upp min mobilen och letade upp Niall i mina kontakter. Jag hoppades han var klar med alla intervjuver.
"Hello?" svarade han
"Hi, it's me. Are the interviews finished?" frågade jag.
"Yes, the last one was just finished" svarade han.
"Do you remember that the man in the reception said it was a pool at the hotel? I was just wondering if you wanna come over and.." började jag men han avbröt mig.
"Yes, of course I wanna come" sa han och jag log. Mamma och pappa stirrade på mig.
_____________________________________________________________________________________
Jag (Cissi) har inte sovit något inatt och jag mår riktigt illa just nu, därför orkar jag verkligen inte skriva längre eller bättre än såhär. Hoppas ni inte tyckte det var alltför dåligt i alla fall! Kommentera?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0