I want you - Kapitel 5

Senaste:
"Varför var jag inte kaxigare mot Niall?" tänkte jag. Enligt mig var dom divor allihop, dom tror att dom är så snygga och kända, och så bryr dom sig inte om sina fans heller. Dom förtjänar inte att bli omtyckta.
Jag kände hur mobilen vibrerade i fickan. Jag tog upp den och tittade på skärmen, "ett nytt sms".

_____________________________________________________________________________________

Jag klickade upp det och såg att det var från Robin.
Hur är läget?”.
Jag lös upp av glädje och svarade snabbt tillbaka.
Bara bra, är ju i London. Hur är det själv?
Jag kände att jag log när jag skrev det, men jag försökte trycka undan léendet så gott som det bara gick för att folk inte skulle tro att jag var konstigt.
Here’s your chicken and pommes frites” hörde jag mannen bakom disken säga. Jag la snabbt tillbaka mobilen i fickan och gick fram och tog emot det.
Thanks, bye!” sa jag och vände mig om.
När jag kom ut från Nandos tittade jag mig omkring. Det var inte lika mycket folk utan längre.
"Skönt, Nu slipper jag i alla fall vara rädd att någon ska råkas hälla kaffe över mig igen" tänkte jag.
Jag gick sakta hela vägen fram till hotellet. När jag öppnade dörren och klev in i lobbyn var det tyst. Jag smög upp för trappan och knackade på dörren till vårt rum. Pappa kom och öppnade.
"Åh, har du beställt mat?" sa han och lät glad.
"Ja, det ser du väl att jag har. Men det är inte till er" svarade jag honom.
"Och vems hoodie har du på dig?" frågade mamma.
"Eh, en killes bara" sa jag.
"Jaså, vilken killes?" frågade hon.
Jag svarade inte utan gick bara därifrån.
Jag tog med mig maten och bestick in till rummet och stängde dörren. Jag tog av mig hoodien och min kaffedränkta tröja jag hade under och slängde dom på golvet, sen satte jag mig i sängen med min dator och åt samtidigt som jag loggade in på facebook.
Jag klickade in på Robins profil och kom direkt på att han inte hade svarat på mitt sms. Jag kände hur det gjorde ont inom mig. Jag hatade verkligen att bli dissad, och speciellt av honom.
"Godnatt gumman" skrek pappa.
Jag tittade på klockan och såg att den närmade sig 23.30.
"Godnatt" skrek jag tillbaka.
"Jag kanske också borde sova" tänkte jag för mig själv.
Jag gick snabbt iväg till toaletten och borstade tänderna, sedan la jag bort datorn på nattduksbordet. Jag bäddade ner mig själv i sängen och det tog inte länge innan jag slöt mina ögon och somnade.
När jag vaknade morgonen därpå tittade jag ut genom fönstret för att se vad det var för väder. Jag såg att solen lös. Jag gick till toaletten och tappade upp ett bad, och där satt jag i det varma vattnet ett tag innan jag kände hur mina fingrartoppar började bli skrynkliga. Jag lindade en handduk runt kroppen och gick tillbaka till mitt rum för att klä på mig. Jag grävde i väskan innan jag hittade ett par jeans shorts och en grå t-shirt som jag tog på mig, sen sminkade jag mig snabbt.
"Jag går ut ett tag" sa jag till mamma och pappa som fortfarande låg i halvsov i sängen.
Jag gick med raska steg ut från hotellet och tog samma väg till stan som igår. Jag ville ju inte gå vilse. På vägen dit gick jag förbi en liten sjö. Jag stannade upp och tittade ut över vattnet som blänkte av solens strålar.
Plötsligt fick jag en knuff bakifrån och jag kände hur jag blev blöt på höften.
Jag tittade upp och möttes av samma blåa ögon som förra gången.
Are you kidding me or is this happening again?”
 sa jag och gapade.
Niall brast ut i skratt.
What’s so funny? Do you always have to drink something when you're out walking?
I guess so.. why are you so serious, this is pretty funny, right?”
 sa han och log.
Do you wanna know why I’m so serious? Beacause I don’t like you and you just keep on ruine my days by spill things over me. You're so clumsy” skrek jag åt honom.
Niall blev tyst i några sekunder.
"Wait.. you did this on purpose, didn't you?" sa jag och tittade honom rakt i ögonen.
"Maybe.."
_____________________________________________________________________________________
Skrev färdigt det här kapitlet väldigt snabbt nu, så jag förstår er om ni inte tyckte att det blev så bra. Har ni några tips eller önskemål på vad som skulle kunna hända längre fram i novellen så kan ni ju kommentera. Det är ju alltid kul med lite nya idéer!
Vad tycker ni? Bomba med kommentarer nu! Sötisar :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0