I want you - Kapitel 8

Senaste:
När vi stod framför dörren kände jag att jag började bli nervös, en klump dök plötsligt upp i min mage.
"Wait.. what if they don't like me, just as I not used to like them?" frågade jag honom.
"Just relaxe, you're gonna be a good friend to us all" sa han och tittade på mig med en "Är du redo-blick".
Jag svalde hårt.

_____________________________________________________________________________________

Niall öppnade dörren och visade med handen att jag skulle kliva in först. Jag kollade på honom och klev sedan försiktigt in genom dörren. Niall gick in efter mig.
Hi boys, I have someone with me” skrek han för att dom skulle höra.
När vi stod i hallen såg jag Harry komma gåendes mot oss. Jag tog tag i hans hand och skakade den.
Hi, I’m Nathalie” sa jag och log lite osäkert.
Hi Nathalie, I’m Harry. Nice to meet you. Are you Niall’s secret girlfriend or something?” frågade han.
Jag och Niall tittade på varandra med en allvarlig blick.
Oh, no. We’re just friends” sa jag och log mot honom.
Harry såg nöjd ut över mitt svar och både han och Niall började gå inåt i lägenheten. Jag följde tätt efter. När vi kom in i vardagsrummet satt Zayn, Louis och Liam i soffan och spelade FIFA. Jag gick fram och presenterade mig.
Hi, I'm Nathalie. Nialls friend" sa jag och tog dom i handen.
"Oh, hi. Nice too meet you" sa Liam och log mot mig.
Niall styrde sina steg in till köket och jag slog mig ner i soffan bredvid Louis.
"So how do you know Niall?" frågade Louis.
"He spilled coffee over my shirt when I met him in town yesterday, and here we are now" sa jag.
Romantic” sa Liam och alla började skratta.
"Your accent is pretty funny, where are you from?" frågade Zayn.
"I'm from Sweden, Niall said you have been there" sa jag.
"Yes, we have. I love Sweden" sa Louis.
"I don't get it why everyone loves Sweden so much, it's so boring there" sa jag.
"Sweden have very beautiful girls" sa Niall som kom gåendes in till vardagsrummet igen. Harry gick efter.
Jag rodnade och tittade på honom.
"Stop being so cute, Niall. You make me blush" sa jag.
"I like it when you blush" sa han.
Jag kände hur Zayn, Liam, Louis och Harry tittade på oss.
"Nathalie, come here" sa Niall och tog tag i min hand. Vi började gå in i rummet bredvid och jag såg i ögonvrån att Harry kollade på mig med en besviken blick. När vi kom in såg jag en stor säng ståendes mitt i rummet.
"Is this you room?" frågade jag honom.
"Yes, it is" sa han samtidigt som han slängde sig på sängen. Jag stod bredvid och tittade runt i rummet.
"Sit down" sa Niall och klappade på platsen bredvid honom.
Jag satte mig på sängen. Ingen av oss sa något på ett tag.
"So, do you like the boys yet?" sa han och log mot mig.
"Yes, I have only talk to them a few minutes so I don't really know them yet. But so far they seem cool" sa jag och log tillbaka. Vi tittade på varandra ett tag innan jag vände bort huvudet åt andra hållet.
Jag kände hur han la sina armar på mig rygg. Jag tittade dit och han drog mig närmre honom. Han la sina armar runt min kropp och vi hamnade mitt i en kram. Efter några sekunder släppte han mig. Jag tittade på honom.
"I have wanted to do this the whole evening" sa han och skrattade. Jag skrattade också.
_____________________________________________________________________________________
Precis som i inlägget under vill vi bara säga förlåt för den dåliga uppdateringen, & för att det blev kort. Lovar längre kapitel i framtiden, så tjata inte över det nu. Kommentera gärna vad ni tycker om kapitlet!
Som ni kanske inte har sett så finns det länkar till våra twitter i menyn, följ oss jätte gärna :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0